رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیوگرافی ساده / آیا کبد چرب در طول زمان پیشرفت می کند ؟

آیا کبد چرب در طول زمان پیشرفت می کند ؟

درمان کبد چرب غیرالکلی NASH :

کبد چرب غیر الکلی اصولا به به صورت مستقیم قابل درمان نیست . اما از طریق درمان عوامل زمینه ای که موجب کبد چرب می شود می توان مانع پیشرفت این بیماری وبهبود آن شد .

برای مثال :

ـ کاهش وزن
ـ کنترل قند و چربی خون

در نتیجه پزشک شما می تواند از طریق دیگر موجب بهبود این بیماری شود .

* ایجاد برنامه کاهش وزن در صورت وجود چاقی

نکته مهم آن است که کاهش وزن باید به صورت تدریجی باشد و کاهش حدود6/1 کیلوگرم یا 5/3 پوند در هفته توصیه می شود ، کاهش وزن سریع خودش موجب آسیب کبدی می شود .

* درمان بیماری دیابت

* درمان اختلالات چربی خون

این اقدامات موجب بهبود کبد چرب غیرالکلی می شود و همچنین ریسک بیماری های قلبی و عروقی را نیز کاهش می دهد زیرا افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی در خطر بیماری قلبی و سکته ی مغزی نیز می باشند در صورت مصرف داروهایی که موجب ایجاد کبد چرب می شود لازم است با پزشک خود جهت تغییر یا قطع آن مشورت کنید .

برخی از پزشکان توصیه به مصرف ویتامین E می کنند برخی از تحقیقات نشان داده است که ویتامین E موجب کاهش آسیب کبدی در بیماری کبد چرب می شود اما برخی از تحقیقات نیز نشان داده است که دوز بالای ویتامین E ریسک آسیب پذیری را بیشتر کرده و سبب مرگ می شود .

بنابراین بهتر است با مشورت با پزشک خود درمان با ویتامین E جهت درمان کبد چرب را آغاز کنید .

ـ آیا کبد چرب در طول زمان پیشرفت می کند ؟

عمدتا کبد چرب در طول زمان پیشرفت نمی کند ، اما در بعضی موارد منجر به ایجاد حالتی به نام سیروز یا نارسایی مزمن کبدی می شود که علائمی مانند ورم بدن ، خونریزی گوارشی *** ( جمع شدن آب در حفره شکم و ... ) می شود که لازم است افراد مبتلا به کبد چرب به صورت روتین پیگیری های لازم مانند سونوگرافی یا آزمایشات مزمن کبدی را انجام دهند .


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سونوگرافی فراصوت داپلر عروق پا جهت تشخیص واریسسونوگرافی فراصوت داپلر عروق پا جهت تشخیص واریس

تشخیص صحیح عارضه واریس، نقش بسیار مهمی در درمان موفق آن دارد. امروزه سونوگرافی از مهم‌ ترین راه‌ های تشخیصی برای بیماری‌ های مختلف به شمار می‌ روند. سونوگرافی فراصوتی داپلر عروق پا یک روش بی خطر است که به منظور بررسی شریان ها و عروق پا مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

سونوگرافی دستگاه گوارش برای تشخیص چه بیماری هایی انجام می شود؟سونوگرافی دستگاه گوارش برای تشخیص چه بیماری هایی انجام می شود؟

سونوگرافی دستگاه گوارش، رایج‌ترین نوع سونوگرافی است؛ زیرا ارگان‌های زیادی در داخل شکم وجود دارند. اندام‌های اصلی که با سونوگرافی در قسمت فوقانی شکم مشاهده می‌شوند شامل کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده و طحال می‌باشد. ... ادامه مطلب

علت انواع و تشخیص شکستگی لگنعلت انواع و تشخیص شکستگی لگن

در رادیولوژی لگن می توان شکستگی استخوان های لگن یا شکستگی بخش فوقانی استخوان ران در محل گردن ران یا ناحیه تروکانتر را مشاهده کرد. ... ادامه مطلب

انواع و علل انجام سونوگرافیانواع و علل انجام سونوگرافی

سونوگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری است که تقریباً هیچ ضرری برای بدن ندارد که به آن اولترا سونوگرافی Ultrasonography هم میگویند. در روش‌های تصویربرداری با اشعه ایکس مانند رادیوگرافی ساده و یا سی‌تی‌اسکن، بدن تحت تابش مقدار معینی از اشعه یونیزان قرار می‌گیرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465