رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی قلب و عروق / سوالات کاربران در مورد واریس،تیروئید و آمینوسنتز

سوالات کاربران در مورد واریس،تیروئید و آمینوسنتز

آقای دکتر آیا آمینوسنتز خطری برای جنین دارد ؟

درصد خطر حدود 1/0 % است یعنی یک نفر در هزار که بسیار کم است ولی باید حتما آمینوسنتز توسط پزشک انجام شود .

آیا اسکلروتراپی در زمان شیردهی بی خطر است؟

ماده اسکلروزان به طور کلی بی خطر است و بسیار سریع از خون پاک می شود . معمولا در چند ساعت از خون پاک می شود هیچ استاندارد مشخصی در این مورد وجود ندارد.

لذا می توان چند ساعت بعد از اسکلروتراپی صبر نمود و سپس شیردهی را از سر گرفت .

چند وقت پیش من تحت درمان تزریق جهت واریس قرار گرفتم و در محل تزریق تاول زده . میتوانید در مورد علت احتمالی آن توضیح دهید ؟

پاسخ :
در وجه اول می تواند به علت چسب وراکسیون ناشی از آن باشد لذا تمیز کردن محل و پانسمان آن میتواند در بهبود آن کمک کننده باشد . علت دیگر می تواند به علت راکیون حساسیتی به باند کشی و یا سائیده شدن بین پوست بدن و باند کشی باشد به خصوص در افراد فعال که زیاد فعالیت دارند .تمیز کردن موضع و چرب نمودن و مرطوب نگاه داشتن محل مهم است در کل یک درماتیت آلرژیک و تحریکی است .

من ده روز پیش تزریق واریس انجام دادم به نظر میرسد که ورید ها تیره تر شده اند آیا این طبیعی است؟

پاسخ :
بله . این طبیعی است زیر در ابتدا خون در داخل ورید لخته می شود و ورید به نظر سفت تر و دردناک و تیره می شود چند هفته برای بهبود زمان لازم است .لذا باید حتما لخته تخلیه شود « به وسلیه نیدل » یا باید حتما از کمپرس آب گرم جهت بهبود ضایعه استفاده شود .همچنین استفاده از داروهای خاص جهت از بین بردن تیرگی پوست می توان کمک گرفت .

من حدود سه ماه پیش نزد شما لیزر کردم و وریدهای من که برجسته بود از بین رفته است ولی ترس از عود آن دارم و آیا احتمال برگشت واریس ها وجود دارد ؟

پاسخ :
خیر در روش لیزر بازگشت وجود ندارد خیالتان کاملا راحت باشد .

من سالها پیش عمل جراحی تیروئید کردم بعد از سالها یک توده در گردن پیدا کردم که می گویند عود تومور است . آیا لیزر می تواند درمان کننده باشد ؟

پاسخ :
بله صد در صد RFA و درمان با الکل می تواند در عود تومور به خصوص پاپیلری بسیار موثر باشد .

واریس مشکل سلامتی است یا زیبایی ؟

با اینکه خیلیها فقط به خاطر ظاهر واریس اذیت میشوند، کسانی هستند که غیر از مسئله زیبایی، واقعا از این مشکل احساس ناراحتی میکنند. مهمترین علائم واریس، سنگینی، درد، سفت شدگی، خستگی، تورم و گاهی خارش، سوزش، بیحسی و بیقراری پاهاست. البته همه مشکلات واریس نیاز به درمان ندارند، ولی اگر رگهایتان باد کرد، حساس شد، در فعالیتهای روزمرهتان اختلال ایجاد کرد یا شروع به خونریزی کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر واریستان دردناک نیست...

اگر رگهای واریسیتان دردناک نیست یا بر فعالیت روزمره تان اثری ندارد، شکل ظاهری آن را با بالا نگه داشتن پاهایتان و استفاده از برنزه کننده ها یا کانسیلرهای آرایشی برای خنثی کردن تغییر رنگ رگها میتوانید بهبود بخشید.

برای از بین بردن رگهای واریسی آماده اید ؟

میتوانید با مشورت پزشک عمومیتان درمان را شروع کنید. پس مشورت با پزشکتان را در اولویت قرار دهید که احتمالا او، شما را به یک متخصص عروق، جراح عروق یا متخصص پوست معرفی خواهد کرد.

چه درمان هایی وجود دارد ؟

قبلا جراحی برداشتن رگهای واریسی با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام میشد، ولی درمانهای غیرجراحی جدید این روزها متداولتر شده اند. به طور کلی همه تکنیک ها در بستن رگهای غیرطبیعی بیمار که ایجاد مشکل میکنند، موثر هستند. متداولترین این تکنیکها، درمانهای مبتنی بر گرما با رادیوفرکانس یا لیزر هستند که رگهای آسیب دیده را ازبین میبرند، به طوری که رگها به مرور زمان در بدنتان حل میشوند. یکی از جدیدترین این تکنیکهاVenaSeal است که در آن از یک چسب فوقالعاده برای بستن رگ آسیب دیده استفاده میشود. در این روش، علاوه بر کاهش احتمال آسیب رسیدن به عصبها، در یک زمان میتوان روی رگهای متعددی کار کرد.

موفقیت درمان چقدر است ؟

واریسی شدن یک رگ در قسمتی از بدن، شما را درمعرض ابتلا به آن در قسمتهای دیگر بدنتان هم قرار میدهد. با اینکه بیشتر درمان ها برای ازبین بردن رگهای آسیبدیده موثر هستند، ولی احتمال رشد دوباره آن نیز وجود دارد. پس ممکن است درمان را انجام داده باشید اما دوباره آن را در بدنتان ببینید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های تشخیص ترومبوسیتوپنیروش های تشخیص ترومبوسیتوپنی

پلاکت خون پایین که در اصطلاح پزشکی به آن ترومبوسیتوپنی می گویند، زمانی رخ می دهد که مغز استخوان شما پلاکت کافی نسازد. ... ادامه مطلب

زمان دیده شدن جنین در سونوگرافی واژینالزمان دیده شدن جنین در سونوگرافی واژینال

سونوگرافی به عنوان روشی برای تعیین سلامت، رشد و تخمین تاریخ تولد جنین، می تواند به شما در تشخیص بارداری، اطمینان کامل بدهد. ... ادامه مطلب

سونوگرافی برست و آگزیلاری چیست؟سونوگرافی برست و آگزیلاری چیست؟

سونوگرافی برست که نام دیگر آن سونوگرافی سینه است، برای تصویربرداری از بافت سینه با اهداف مختلف صورت می‌ گیرد. یکی از مهم‌ ترین اهداف انجام سونوگرافی برست، تشخیص توده‌ های موجود در پستان و یا هرگونه ناهنجاری دیگری است که به هنگام معاینه پزشک پی به وجود آنها برده است. ... ادامه مطلب

انواع سونوگرافی های بارداری در جدولانواع سونوگرافی های بارداری در جدول

سونوگرافی در دوران بارداری یکی از اصلی ترین ملزومات مراقبت های این برهه حساس برای مادران و فرزندانشان محسوب می شود تا حدی که متخصصین این حوزه درمانی ب ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465