رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیولوژی مرکزی اصفهان / تشخيص سرطان پستان در مراحل اوليه با خودآزمایی پستان

تشخيص سرطان پستان در مراحل اوليه با خودآزمایی پستان

تشخيص سرطان پستان در مراحل اوليه نه تنها شانس درمان را افزايش مي دهد بلکه از عوارض روحي رواني خانوادگي و اجتماعي آن جلوگيري مي کند. يکي از راه هاي تشخيص زودرس سرطان پستان ، خودآزمائي پستان يا معاينه پستان توسط خودفرد است.

ماموگرافی و سونوگرافی پستان به عنوان یکی از روشهای تشخیصی سرطان پستان، با دقت بالا در رادیولوژی مرکزی اصفهان قابل انجام می‌باشد. برای تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چگونه خودآزمائي پستان را انجام دهيم؟

خودآزمائي پستان بايد هرماه در تاريخ معين و به روش مشخص انجام شود خانم ها بايد از سن 20 سالگي به بعد خودآزمائي پستان را انجام دهند بهترين زمان انجام معاينه ماهيانه 2 3 روز پس از پايان عادت ماهيانه است. به عبارت ديگر حدود روز نهم يا دهم از شروع عادت ماهيانه زمان مناسبي براي انجام معاينه است. در اين زمان پستانها کنترل حساسيت و سنگيني را دارند در نتيجه انجام معاينه راحت تر و نتيجه معاينه دقيق تر است.

در صورتي که عادت ماهيانه نمي شويد خودآزمائي پستان را در يک روز مشخص در هر ماه مثلا روز اول ماه انجام دهيد. در خانم هاي شيرده، بهتر است معاينه پس از شيردادن به نوزاد و تخليه شير از پستان انجام شود در صورت لمس توده يا تغيير شکل پستان نظير توکشيدگي و ضخامت پوست فورا با پزشک خود تماس بگيريد.
70 درصد سرطانهاي پستان طي معاينه پستان توسط خود فرد کشف مي شوند.

نحوه انجام معاينه پستان توسط بيمار

1. نگاه کردن

حتما با ظاهر پستان خود کاملا آشنا شويد هرگونه تغيير شکل مهم ميباشد.

شکل اول

موارد زیر مهم هستند

فرورفتگي پوست يا نوک پستان ، قرمزي و زخم و پوسته شدن پستان و نوک پستان، برآمدگي و يا برجستگي عروق عدم تقارن پستان ها مي تواند مادرزادي باشد ولي در صورت هرگونه تغيير جديد بايد به آن اهمنيت داد.

2. لمس کردن پستانها

تشخيص سرطان پستان در مراحل اوليه با خودآزمایی  پستانها خودآزمائي پستان

روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از جمله اقدامات تشخیصی هستند که در بیشتر موارد در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، کنترل و درمان بیماری را تغییر دهند و حتی به قیمت جان بیمار ختم شوند. امروزه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن زیادی در اغلب شهرها از جمله اصفهان وجود دارد که گزینش و مراجعه به آنها می‌تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ابطحی [ 1402-06-27 ]
من 6 ماه پیش سونوگرافی سینه انجام دادم و عادی بود ولی دوباره یه چیزی مثل توده تو سینمه یعنی سرطانه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی مختصر با رادیوگرافی قفسه سینهآشنایی مختصر با رادیوگرافی قفسه سینه

یکی از رایج ترین تصویربرداری های انجام شده رادیولوژی قفسه سینه است که با استفاده از اشعه ایکس انجام می گیرد. در این عکس، مسیرهای تنفسی، قلب و ریه ها، استخوان های قفسه سینه و ستون مهره ها به راحتی دیده می شوند. این رادیولوژی نمای خلفی قدامی قفسه سینه است. ... ادامه مطلب

ارزیابی سینوسهای ماگزیلاری با رادیوگرافی جهت تشخیص سینوزیتارزیابی سینوسهای ماگزیلاری با رادیوگرافی جهت تشخیص سینوزیت

در صورتی که تشخیص سینوزیت حاد داده شده باشد، از رادیوگرافی سینوس ها برای اطمینان از این بیماری به کار گرفته می شود. با رادیوگرافی سینوس ها یک سری تصاویر از حفره های سینوسی گرفته می شود. این عکسبرداری با اشعه ایکس صورت می گیرد که به دلیل تشخیص دقیق تر و ارزیابی سینوس ها از چند جهت گرفته می شود. ... ادامه مطلب

تشخیص سندروم داون با سونوگرافیتشخیص سندروم داون با سونوگرافی

علت سندورم داون این است که در برخی از افراد کروموزوم ۲۱ به خوبی جدا نشده و نهایتاً به جای اینکه کودک دارای ۲ نسخه از این کروموزوم باشد، ۳ نسخه ایجاد می‌ شود و می‌ گوییم وی به سندورم داون مبتلا شده است. ... ادامه مطلب

کاربرد روش تصویربرداری ام آر آی چیست؟کاربرد روش تصویربرداری ام آر آی چیست؟

ام آر آی یک روش تصویربرداری حساس و یک روش تصویربرداری غیر تهاجمی است که پزشکان برای تشخیص و درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465