رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیوگرافی ساده / فیستولوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟

فیستولوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟

از گذشته تا امروز درمان فیستول از طریق فیستولوگرافی انجام می شده است که روش و کاربرد آن اندکی تفاوت پیدا کرده است. به این صورت که در کنار فیستولوگرافی از سونوگرافی مقعدی هم استفاده می شود. در گذشته برای درمان فیستول عمل باز صورت می گرفت. قبل از انجام رادیولوژی فیستولوگرافی, ضرورت دارد که بیمار توسط پزشک معاینه جسمی شود و پزشک از سابقه دقیق بیمار از لحاظ علائم آنورکتالی آگاهی کامل داشته باشد. علائمی مانند: تب, قرمزی, ورم و نرمی نشانگر آبسه هستند.

معمولا بیشترآبسه ها بر روی پوست بیرونی مقعد قابل رویت هستند ولی در بعضی موارد ممکن است هیچ علائمی به جز درد مقعد وجود نداشته باشد. مشاهده بافت متورم در بخش خارجی مقعد نشانگر فیستول کامل است .
در حال حاضر روش های نوینی برای بررسی و درمان فیستول مقعدی ابداع شده که اگر بموقع انجام پذیرد, هیچ گونه علائم حاد و عارضه خاصی برای بیمار نخواهد داشت. برای بررسی درد هنگام نشستن ویا اجابت مزاج ویا قرمزی ومتورم شدن پوست اطراف مقعد, روش رادیولوژی فیستولوگرافی مقعدی بهترین گزینه پیشنهادی است.

متخصصین مرکز تصویربرداری تمامی علائم بیمار, حتی ترشحات و مایعاتی که از مقعد خارج می شوند را نیز مورد بررسی دقیق قرار می دهند. هر چند در گذشته انجام این پروسه برای بیماران با درد و ناراحتی همراه بوده است. اما انجام این آزمایشات کاملا ایمن است و هیچ گونه درد و ناراحتی برای بیمار در پی ندارد. چراکه تمامی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی, که در مرکز تصویر برداری استفاده می شود کاملا پیشرفته و ایمن است و بیمار می تواند با خاطری آسوده از روش رادیولوژی فیستولوگرافی برای برطرف کردن بیماری خود استفاده کند.

کاربرد فیستولوگرافی

ابتدا به آناتومی فیستول می پردازیم که باید بگوییم که پوست مقعد زمانی که ترشحات از آن خارج می شود که این ترشحات همراه با درد به خصوص در حین نشستن است که در واقع انتهای روده و پوست اطراف را تشکیل داده است، را شامل می شود، که باعث ایجاد کانالی می شود که آبسه های مقعدی اکثرا از آن است و چنانچه این آبسه ها درمان نشود باعث ایجاد عفونت خواهد شد و اجابت مزاج را مزمن می نماید که در نتیجه باعث استخراج چرک و ترشحات از مقعد خواهد شد.

برای انجام فیستولوگرافی در اصفهان می‌توانید به رادیولوژی مرکزی اصفهان مراجعه نمایید. شما می‌توانید جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم فیستول

در گذشته تا حالا درمان فیستول از طریق فیستولوگرافی اعمال می شده است که مقداری روش و کاربرد آن متفاوت شده است. به طوری که در کنار فیستولوگرافی از سونوگرافی مقعدی نیز استفاده می شود. زیرا در گذشته برای راحت شدن از این عارضه از دو روش استفاده می کردند که در نتیجه به روش عمل باز صورت می انجامید.

مزایای فیستولوگرافی

تمامی این موارد پزشک را در تشخیص صحیح و درمان بیماری یاری می کندو بیمار را از مراجعات مکرر برای انجام تصویربرداری آسوده خاطر می سازد.

روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از جمله اقدامات تشخیصی هستند که در بیشتر موارد در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، کنترل و درمان بیماری را تغییر دهند و حتی به قیمت جان بیمار ختم شوند. امروزه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن زیادی در اغلب شهرها از جمله اصفهان وجود دارد که گزینش و مراجعه به آنها می‌تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیدمحمد حسینی [ 1401-12-29 ]
سلام میخوام سونوگرافی فیستول بگیرم آیا شما انجام میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آمادگی برای انجام نمونه برداری از کلیهآمادگی برای انجام نمونه برداری از کلیه

نمونه برداری از کلیه یا بیوپسی کلیه روشی است که در آن از استخراج بافت کلیه برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی استفاده می شود . ... ادامه مطلب

چه کسانی کاندایدی مناسب ماموگرافی هستند؟چه کسانی کاندایدی مناسب ماموگرافی هستند؟

ماموگرافی در واقع استفاده از پرتوهای خفیف اشعه ایکس به منظور آزمایش بافت سینه است. این آزمایش به منظور شناسایی و تشخیص بیماری‌های پستان در زنانی انجام می‌شود که با ناهنجاری‌هایی از قبیل وجود درد پستان و فرو رفتگی نوک پستان مواجه شده‌اند. ... ادامه مطلب

علت انواع و تشخیص شکستگی لگنعلت انواع و تشخیص شکستگی لگن

در رادیولوژی لگن می توان شکستگی استخوان های لگن یا شکستگی بخش فوقانی استخوان ران در محل گردن ران یا ناحیه تروکانتر را مشاهده کرد. ... ادامه مطلب

تشخیص بیماریهای مزمن کبد با تکنیک جدید سونوگرافیتشخیص بیماریهای مزمن کبد با تکنیک جدید سونوگرافی

سونوگرافی کبد یکی از روش‌های مرسوم تشخیصی برای انواع بیماری‌ها و مشکلات کبدی است. این روش تشخیصی بر مبنای ارسال امواج صوتی با فرکانس‌های بالا عمل می‌کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465