رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی قلب و عروق / سونوگرافی بیضه چیست و چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی بیضه چیست و چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی بیضه که به آن اسکن اولتراسوند نیز گفته میشود ، یک آزمایش تشخیصی بدون درد و غیر تهاجمی است که تصاویری از بیضه ها و بافت های اطراف آن را با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا ایجاد میکند. در سونوگرافی از یک پروب یا مبدل استفاده می شود که به صورت رفت و برگشتی در قسمت مورد نظر بدن بیمار حرکت داده میشود .

این دستگاه هنگام حرکت در بدن ابتدا امواج صوتی ساطع می کند سپس امواج صوتی پژواک شده از اندام ها را دریافت می کند ؛ رایانه ، پژواک تصاویر را پردازش کرده و در مانیتور نمایش می دهد. بافت غیر نرمال در مقابل بافت طبیعی انوع مختلفی از پژواک را منتقل می کند. یک رادیولوژیست می تواند امواج بازگشتی را تفکیک کند، به گونه ای که شرایط خوش خیم مانند مجموعه ای از مایعات در اطراف بیضه را در مقابل یک توده جامد که می تواند یک تومور بدخیم باشد تشخیص داده شود.

برای انجام سونوگرافی بیضه در اصفهان می‌توانید به رادیولوژی مرکزی اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت این مرکز با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی به سونوگرافی بیضه نیاز دارند؟

همانطور که گفته شد سونوگرافی بیضه برای مشاهده و تشخیص ناهنجاری های احتمالی تشخیص داده شده هنگام معاینات استفاده میشود و در شرایط زیر ممکن است پزشک آنرا به بیمار توصیه کند:

موارد گفته شده چند مورد از علل شایع ارجاع بیماران به سونوگرافی بیضه می باشد ؛ بدیهی است پزشک با توجه به شرایط بیمار ممکن است برای معاینه موارد دیگری نیز سونوگرافی را توصیه کند.

سونوگرافی بیضه برای تشخیص بیماری ها و علل ناباروری مردان

آماده شدن برای سونوگرافی بیضه چگونه است؟

به طور معمول ، هیچ آماده سازی خاصی برای سونوگرافی نظیرمحدودیت در رژیم غذایی ، ناشتا یا مثانه پر نیست اما بهتر است بیمار با پزشک خود در مورد هر داروی تجویز شده یا بدون نسخه صحبت کرده و نکات زیر را برای دقت هرچه بیشتر در نتیجه سونوگرافی و سهولت در کار تکنسین رعایت کند.

روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از جمله اقدامات تشخیصی هستند که در بیشتر موارد در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، کنترل و درمان بیماری را تغییر دهند و حتی به قیمت جان بیمار ختم شوند. امروزه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن زیادی در اغلب شهرها از جمله اصفهان وجود دارد که گزینش و مراجعه به آنها می‌تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش انجام اکو کاردیوگرافی قلب جنینروش انجام اکو کاردیوگرافی قلب جنین

اکوکاردیوگرافی قلب جنین همانند سونوگرافی یک ازمایش تصویری فراصوتی غیر تهاجمی است و توسط پزشک متخصص قلب اطفال انجام می شود. در این ازمایش برای تولید یک اکوکاردیوگرام یا یک تصویراز قلب جنین از امواج صوتی استفاده میکند ... ادامه مطلب

علل و علائم ضخیم شدن دیواره رحمعلل و علائم ضخیم شدن دیواره رحم

رحم عضوی مهم از اندام یک زن محسوب می شود که وظیفه نگهداری جنین را دارد. دیواره رحم از سه لایه آندومتر، میومتر و پری متر ساخته شده است ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص بیماری DVTروشهای تشخیص بیماری DVT

وریدها سیاهرگ هایی هستند که خون بدون اکسیژن و غنی از دی اکسید کربن و مواد دفعی سلولی را از بافت ها به قلب انتقال می دهند. بیماری ترومبوز سیاهرگی عمقی ... ادامه مطلب

کاربرد سونوگرافی داپلر دوبلکسکاربرد سونوگرافی داپلر دوبلکس

سونوگرافی داپلر به روشی از تصویربرداری می گویند که حرکات خون در رگ را با استفاده از امواج صوتی نشان می دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465