رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی قلب و عروق / آپاندیس چگونه تشخیص داده می شود؟

آپاندیس چگونه تشخیص داده می شود؟

آپاندیس یکی از قسمت های داخلی بدن است که اگر چه عملکرد خاصی ندارد اما اگر دچار التهاب و عفونت شود، شرایط بدن بسیار خطرناک خواهد شد. این زائده کوچک که در روده قرار دارد، اگر در اثر انگل، مدفوع و… مسدود شود، به تدریج ورم کرده و می ترکد. دقت داشته باشید که پاره شدن آپاندیس حتی منجر به مرگ می شود چرا که مواد سمی در تمام بدن پخش می شود. این بیماری به عنوان عارضه شایع در میان نوجوانان و بزرگسالان شناخته شده است و اگر دچار مشکل شود، علائمی دارد که به کمک آن می توانید مشکل رخ داده در آپاندیس را به موقع تشخیص داده و قبل از اینکه پاره شود، سریعا عمل جراحی برای برداشتن آن از روی روده ها انجام گیرد.

آپاندیسیت وقتی اتفاق می افتد که نوعی انسداد در آپاندیس وجود داشته باشد. انسداد می تواند در اثر مدفوع، انگل یا مواد خارجی دیگر ایجاد شود. با انسداد آپاندیس ، باکتری ها در داخل آن رشد می کنند و منجر به درد ، تورم و عفونت می شوند. اگر این موضوع به موقع درمان نشود، آپاندیس می تواند دچار پارگی شده و عفونت را در بدن شما پخش نماید. پاره شدن آپاندیس و عدم درمان آن یک وضعیت جدی و گاه خطرناک برای زندگی فرد است.
آپاندیسیت یک بیماری بسیار شایع است، و بیشتر نوجوانان و افراد بزرگسال را مبتلا می کند، اما ممکن است در هر سنی اتفاق بیافتد. آزمایش آپاندیس به تشخیص بیماری کمک می کند، بنابراین قبل از ترکیدن آپاندیس قابل درمان است. درمان اصلی آپاندیسیت برداشتن و جراحی آپاندیس است.

تشخیص به موقع آپاندیسیت به وسیله انجام سونوگرافی آپاندیس در اصفهان، می‌تواند از بسیاری از عوارض درمان دیرهنگام این بیماری پیشگیری نماید. رادیولوژی و سونوگرافی دکتر اعظمی اصفهان یکی از کلینیک های تخصصی تشخیص آپاندیسیت است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آزمایش آپاندیس برای چه مواردی مناسب است؟

آزمایش آپاندیس برای افرادی که علائم آپاندیسیت دارند استفاده می شود. این آزمایشات می توانند قبل از ایجاد عوارض جدی در تشخیص آپاندیسیت کمک کنند.اگر علائم آپاندیسیت دارید ممکن است به آزمایش آپاندیس نیاز داشته باشید. شایع ترین علامت این بیماری درد در شکم است. درد اغلب در قسمت بالایی شکم شما شروع می شود و به سمت پایین شکم شما تغییر می کند. سایر علائم آپاندیسیت شامل موارد زیر است:

آپاندیس چگونه تشخیص داده می‌شود؟

آزمایشات تصویربرداری مانند سونوگرافی شکمی یا اسکن CT

آزمایشات تصویر برداری مانند سونوگرافی شکمی یا اسکن CT برای مشاهده قسمت داخلی شکم استفاده می شود. تصویربرداری اشعه ایکس شکم می ‌تواند قطعه مدفوع سخت شده انسدادی آپاندیس را تشخیص دهد که ممکن است عامل آپاندیسیت باشد. این مورد به ویژه در کودکان صادق است. با این حال احتمال وجود بروز آپاندیسیت بدون این قطعه مدفوع نیز وجود دارد. سونوگرافی برای مشاهده التهاب آپاندیس و بررسی آبسه یا سایر عوارض: سونوگرافی یک روش بدون درد با استفاده از امواج صوتی برای ارائه تصاویر برای شناسایی ارگان‌ ها در داخل بدن است. سونوگرافی ایمن‌ ترین جایگزین به عنوان یک ابزار تشخیصی اولیه برای آپاندیسیت است.

سونوگرافی می‌ تواند آپاندیس بزرگ یا آبسه را شناسایی کند. با این وجود، آپاندیس تنها در نیمی از بیماران دیده می‌ شود. آپاندیس سالم معمولاً با سونوگرافی قابل مشاهده نیست. سونوگرافی همچنین در زنان مفید است، زیرا می‌ تواند شرایطی شامل بیماری التهابی لگنی، تخمدان ‌ها، لوله‌ های فالوپ و رحم را که می‌ توانند آپاندیسیت را تقلید کند، رد کند. اگر معاینه فیزیکی و یا آزمایش آپاندیس خون ، آپاندیسیت احتمالی را نشان دهد ، آزمایش های تصویربرداری اغلب برای کمک به تأیید تشخیص استفاده می شوند.

آیا برای انجام آزمایش آپاندیس به آمادگی خاصی نیاز دارم؟

برای انجام آزمایش آپاندیس از طریق خون و ادرار به هیچ گونه آمادگی خاصی نیاز ندارید.
برای انجام آزمایش آپاندیس از طریق سونوگرافی شکمی یا سی تی اسکن ممکن است از شما خواسته شود که چند ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و ننوشید. اگر در مورد نحوه آماده شدن برای آزمون خود سؤال دارید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.

آیا آزمایش آپاندیس خطری هم دارد؟

خطرات زیادی برای انجام آزمایش آپاندیس از طریق خون وجود ندارد. ممکن است در مکانی که سوزن در آن قرار گرفته بود دچار درد جزئی یا کبودی شوید اما بیشتر علائم به سرعت از بین می رود.
خطری برای انجام آزمایش ادرار وجود ندارد. ممکن است سونوگرافی کمی ناراحت کننده باشد ، اما هیچ خطری وجود ندارد.

روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از جمله اقدامات تشخیصی هستند که در بیشتر موارد در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، کنترل و درمان بیماری را تغییر دهند و حتی به قیمت جان بیمار ختم شوند. امروزه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن زیادی در اغلب شهرها از جمله اصفهان وجود دارد که گزینش و مراجعه به آنها می‌تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :نگاراسکندری [ 1401-04-01 ]
سلام خداقوت واقعامرسی ازمطالب وتوضیح کاملاتون

کمال طباطبایی اصل [ 1400-11-22 ]
قیمت عمل آپاندیس رامیخاستم با دفترچه خدمات درمانی یک ساله ها

ابوالفضل سلیمانی [ 1400-07-25 ]
سلام خسته نباشید علائم اپاندیس چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع غربالگری های مهم برای جنینانواع غربالگری های مهم برای جنین

بیشتر ناهنجاری های مادرزادی و اغلب اختلالات ژنتیکی از طریق این آزمایش ها قابل شناسایی هستند . به این مجموعه از آزمایش ها و سونوگرافی ها ، غربالگری بارداری یا غربالگری جنین گفته می شود ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد هیستروسالپنگوگرافیهمه چیز در مورد هیستروسالپنگوگرافی

هیستروسالپینگوگرافی، یک روش تصویربرداری تشخیصی است که در درجه اول در تحقیقات ناباروری زنان مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

امکان تشخیص سرطان پستان با سونوگرافیامکان تشخیص سرطان پستان با سونوگرافی

سونوگرافی در تشخیص سرطان پستان یک روش مکمل تشخیصی در کنار نتایج به دست آمده از ماموگرافی می باشد. ... ادامه مطلب

چگونه می توان برای سونوگرافی داپلر اماده شد ؟چگونه می توان برای سونوگرافی داپلر اماده شد ؟

چند نوع سونوگرافی داپلر وجود دارد که در این مقاله به شرح آنها می پردازیم . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465