رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی قلب و عروق / سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟

سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟

سونوگرافی سینه یک آزمون پزشکی غیرتهاجمی است که به پزشکان در تشخیص و درمان مشکل احتمالی کمک می‌کند. در واقع تصویرهای ایجاد شده در زمان استفاده از این روش، به واسطه امواج صوتی ایجاد می‌شود. این امواج توسط وسیله‌ای به نام پروب ایجاد خواهد شد که با توجه برای حرکت راحت آن بر روی بدن شما و انتقال صحیح امواج، باید از نوعی ژل نیز استفاده شود. در زمان انجام سونوگرافی پستان امواج بازگشتی پس از برخورد به اندام شما، مجدداً توسط پروب دریافت شده و برای تفسیر و تبدیل به تصویر به کامپیوتر تحویل داده می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان تصویری آنی از بافت داخلی سینه در اختیار داشت.

ماموگرافی در اصفهان و سونوگرافی سینه به عنوان یکی از روشهای تشخیصی سرطان پستان، با دقت بالا در سونوگرافی دکتر اعظمی اصفهان قابل انجام می‌باشد. برای تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام سونوگرافی سینه

سونوگرافی سینه فقط برای تشخیص بیماری سرطان سینه نبوده دلایل متعدد دیگر نیز وجود دارد که پزشک معالج دستور انجام آن را می‌دهد. مهم‌ترین دلایل انجام این نوع سونوگرافی به شرح ذیل است:

سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟

نحوه انجام سونوگرافی سینه

سونوگرافی سینه توسط پزشک متخصص انجام شده و از بیمار خواسته می‌شود لباس را درآورد. سپس ژلی مخصوص روی سینه کشیده می‌شود و با مبدل سونوگرافی شروع می‌شود. هم‌زمان، پزشک تصویر بافت‌های سینه رادر مانیتور مشاهده می‌کند. اغلب این نوع سونوگرافی 10 تا 15 دقیقه طول خواهد کشید؛ البته اگر نیاز به برداشت نمونه باشد این زمان افزایش می‌یابد

نتایج سونوگرافی سینه

تصاویر تولید شده توسط سونوگرافی سینه به رنگ سیاه و سفید است. کیست، تومور و رشد به عنوان مناطق تاریک در اسکن ظاهر می‌شوند. لکه تاریک در سونوگرافی به معنای ابتلا به سرطان سینه نیست. در حقیقت، بیشتر توده‌های سینه خوش‌خیم هستند. اگر پزشک توده‌ای پیدا کند که نیاز به آزمایش بیشتر داشته باشد، ممکن است ابتدا MRI را انجام دهد و سپس نمونه‌ای از بافت یا مایعات را از بین می‌برد. نتایج بیوپسی به پزشک کمک می‌کند تا تشخیص دهد توده خوش‌خیم یا سرطانی است.

نقطه‌های تاریک در سونوگرافی شما به معنای ابتلا به سرطان پستان نمی‌باشد؛ زیرا این الگو نشان‌دهنده‌ی توده‌های خوش‌خیم پستانی می‌باشد. توده‌های خوش‌خیم سینه شامل موارد ذیل می‌باشد:

اگر پزشک به ضایعات پستانی در سونوگرافی مشکوک باشد براش شما MRI انجام می‌دهد، سپس با انجام بیوپسی از بافت و یا مایع توده با یا بدون هدایت سونوگرافی و جواب پاتولوژی تشخیص خود را مسجل می‌نماید.

کاندید مناسب جهت سونوگرافی سینه

به طور کلی سونوگرافی را می‌توان به‌عنوان یک ابزار غربالگری برای زنانی که در معرض خطرات زیر قرار دارند استفاده نمود:

محدودیت‌های سونوگرافی سینه

عوارض سونوگرافی سینه

سونوگرافی سینه هیچگونه خطری ندارد چراکه از اشعه استفاده نمی‌شود. شما بعد از آن به مراقبت خاصی احتیاج ندارید. بسته به وضعیت شما، پزشک ممکن است دستورالعمل‌های دیگری را به شما ارائه دهد.

روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از جمله اقدامات تشخیصی هستند که در بیشتر موارد در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، کنترل و درمان بیماری را تغییر دهند و حتی به قیمت جان بیمار ختم شوند. امروزه مراکز رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن زیادی در اغلب شهرها از جمله اصفهان وجود دارد که گزینش و مراجعه به آنها می‌تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کلودت ارتونیان [ 1401-06-14 ]
سلام الاستوگرافی سینه دارید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سونوگرافی رحم چگونه انجام میشود؟سونوگرافی رحم چگونه انجام میشود؟

سونوگرافی رحم از جمله انواع سونوگرافی است که خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. در این روش از امواج صوتی برای تصویربرداری از ناحیه رحم و تخمدان استفاده می‌شود. با استناد به تصاویر گرفته شده از طریق دستگاه مخصوص، می‌توان بیماری‌های مختلف را تشخیص داده و برای درمان آن‌ها اقدام کرد. ... ادامه مطلب

اطلاعاتی درباره علائم، علل، تشخیص و درمان سرطان سینهاطلاعاتی درباره علائم، علل، تشخیص و درمان سرطان سینه

سرطان سینه که با نام سرطان پستان نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان بین خانم‌ها محسوب می‌شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه سونوگرافی یا ماموگرفی دیده می شوند و یا به صورت توده احساس می شوند. ... ادامه مطلب

رادیولوژی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟رادیولوژی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

رادیولوژی یکی از روش های تصویربرداری پزشکی است که به کمک آن میتوان به نحوی درون بدن انسان را دید و از این طریق به تشخیص درست بیماری کمک زیادی کرد ... ادامه مطلب

بهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دومبهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دوم

بیشتر ناهنجاری های مادرزادی و اغلب اختلالات ژنتیکی از طریق این آزمایش ها قابل شناسایی هستند . به این مجموعه از آزمایش ها و سونوگرافی ها ، سونوگرافی غربالگری بارداری یا غربالگری جنین گفته می شود . در این بخش به غربالگری جنین با سونوگرافی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465