رادیولوژی مرکزی

پانورکس چیست؟

امروزه بسیاری از بیماری ها بدون عدم امکانات و دستگاه های مجهز رادیولوژی و سونوگرافی ، تشخیص درستی داده نمی‌شوند و به همین دلیل درمان درستی هم انجام نمی‌شود. راديوگرافي در مشخص كردن ضايعات فك و اطراف دندان‌ها، دندانه‌ای نهفته، ميزان استخوان باقيمانده براي درمان‌های ايمپلنت و … به كار مي رود.پانوركس يكي از مرسوم‌ترین رادیوگرافی‌های تشخيصي در دندانپزشكي است. در اين نوع راديوگرافي دندانپزشك می‌تواند كل دندانها و استخوان‌های فك بالا و پایين بيمار را در يك كليشه ببيند. دستگاه پانورکس یکی از دستگاههای بسیار مهم در دندان پزشکی است که وظیفه آن عکسبرداری از دندان ها به صورت پاناروما و کامل برای تشخیص پوسیدگی ها و ... می باشد. حسگرهای مورد استفاده در این دستگاه، تأثیر مستقیم و بسزایی در افزایش کیفیت درمان های دندان پزشکی خواهد داشت. علاوه بر افزایش کیفیت گرافی، از مزایای دیگر دستگاه می توان به کاهش مدت زمان تصویربرداری کلی دندان ها اشاره کرد. زمان تصویربرداری نسبت به دستگاه پانورکس قدیم از ۱۷ ثانیه به ۱۰ ثانیه کاهش یافته است. همچنین بلافاصله بعد از انجام تصویربرداری میتوان تصویر پانورکس را در مانیتور مشاهده و در صورت نیاز با تغییر تنظیمات تصویر بهتری بهینه کرد.

همشهریان گرامی؛ شما می‌توانید جهت انجام گرافی پانورکس تمام دیجیتال، به رادیولوژی و سونوگرافی مرکزی اصفهان، مراجعه نمایید. لطفا برای تعیین نوبت و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32202762 - 031 اقدام فرمایید.

کاربرد پانورکس

ویژگیهای پانورکس

پانورکس چیست؟

مزایای پانورکس

نحوه عملکرد پانورکس

دستگاه به‌ گونه‌ ای طراحی شده است که می‌توان از بیمار ایستاده یا نشسته نیز تصویربرداری کرد. ابتدا تکنسین سر شما را در یک مرکز واحد قرار می‌دهد و این وضعیت را محکم تثبیت می‌کند. سپس یک بایت بلاکر در دهان شما قرار داده می‌شود تا از تراز مناسب دندان‌ها اطمینان حاصل شود. قرار گرفتن صحیح سر، دهان و دندان‌ها برای به دست آوردن یک تصویر واضح بسیار مهم است. درحالی‌که بازوی چرخان دستگاه در اطراف محیط سر شما حرکت می‌کند و تصاویر در حال گرفتن هستند، شما باید کاملاً بی‌حرکت بمانید. این روند معمولاً 12 تا 20 ثانیه طول می‌کشد.

نحوه آمادگی پیش از انجام پانورکس

ممکن است از شما خواسته شود که به‌عنوان یک اقدام احتیاطی برای محافظت از بدن خود در برابر پرتو ایکس، یک پیش‌بند سربی بپوشید. وجود هر نوع فلز در ناحیه‌ای که در حال تصویربرداری است، ممکن است باعث تداخل در روند کار شود.

بسیاری از آزمایشات تصویربرداری در دوران بارداری انجام نمی‌شوند تا جنین در معرض اشعه قرار نگیرد. در صورت نیاز به عکسبرداری با اشعه ایکس، اقدامات احتیاطی برای به حداقل رساندن تماس نوزاد با تشعشعات انجام می‌شود.

عوارض پانورکس

هیچ مشکل یا نگرانی برای انجام رادیولوژی وجود ندارد و میزان اشعه دریافتی با رعایت احتیاط هایی مانند پیشبند سربی دولایه آنقدر ناچیز خواهد بود که حتی قابل اندازه گیری نیز نیست. رادیولوژی دندان معمولاً در دوران شیردهی یا بارداری توصیه نمی شود.

بیشتر ناهنجاری های مادرزادی و اغلب اختلالات ژنتیکی از طریق این آزمایش ها قابل شناسایی هستند . به این مجموعه از آزمایش ها و سونوگرافی ها ، غربالگری بارداری یا غربالگری جنین گفته می شود . انواع سونوگرافی های بارداری از جمله سونوگرافی آنومالی (اسکن ناهنجاری‌های جنین) و سونوگرافی NT (ناهنجاری کروموزمی و ژنتیکی جنین) را با مراجعه به رادیولوژی مرکزی اصفهان، با دقیق ترین نتایج انجام دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افزایش واسکولاریته یعنی چه؟افزایش واسکولاریته یعنی چه؟

واسکولیت التهاب رگ های خونی است تغییرات آن در این ناحیه شامل ضخیم شدن، ضعیف شدن، باریک شدن یا زخم شدن است . سونوگرافی واسکولیت روش تشخیصی برای این ... ادامه مطلب

روش های تصویربرداری غربالگری سینهروش های تصویربرداری غربالگری سینه

در واقع غربالگری سرطان سینه به معنی بررسی سینه زنان برای تشخیص زودهنگام سرطان قبل از بروز علائم بیماری است. همه زنان باید از گزینه‌های غربالگری که برای آنها مناسب است توسط پزشک معالج آگاه شوند ... ادامه مطلب

علت انجام بیوپسی یا نمونه برداری از پستان چیست؟علت انجام بیوپسی یا نمونه برداری از پستان چیست؟

بیوپسی پستان نمونه‌ای از بافت مشکوک پستان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا بتوان با استفاده از بررسی آن، هرگونه ناهنجاری در سلول‌هایی که تشکیل‌دهنده توده‌های پستانی هستند را شناسایی کرد. ... ادامه مطلب

مزایا و معایب سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدیمزایا و معایب سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

سونوگرافی در بارداری به دلایل مختلفی انجام می‌شوند. به عبارتی اگر پزشک شما متوجه مشکلی در سونوگرافی قبلی یا تفسیر آزمایش خون شود، انجام سونوگرافی‌های بیشتر را توصیه می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان تعداد دقیقی برای این سونوگرافی‌ها در طول دوره بارداری مشخص کرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465