رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمونه برداری (بیوپسی)
آسپیراسیون سوزنی (FNA) چیست و چه کاربردی دارد؟

آسپیراسیون سوزنی یک روش نمونه برداری است که در آن به جای برش جراحی و برداشتن بافت بدن از یک سوزن برای آن استفاده می کنند.

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

برخی از بیماری ها ، ممکن است با انجام روش های تصویربرداری قابل تشخیص نباشد. به همین دلیل از بیوپسی برای تشخیص قطعی بسیاری از بیماری ها استفاده می شود

بیوپسی غدد لنفاوی تحت هدایت سونوگرافی

گره های لنفاوی ساختارهای کوچک و بیضی شکل هستند که در کل سیستم لنفاوی بدن قرار دارند. آنها نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارند.

نکات مراقبتی قبل و بعد از نمونه برداری کبد

اگر علائم اختلال کبدی را تجربه می‌کنید، ممکن است پزشک بیوپسی انجام دهد.بیوپسی کبد به پاتولوژیست فرستاده شده و بافت غیر عادی، جزئی تر بررسی شود .

آمادگی برای انجام نمونه برداری از کلیه

نمونه برداری از کلیه یا بیوپسی کلیه روشی است که در آن از استخراج بافت کلیه برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی استفاده می شود .

اقدامات لازم قبل از نمونه برداری یا بیوپسی پستان

بیوپسی پستان فرایندی است برای ارزیابی توده‌ های مشکوک پستان و کسب اطمینان از خوش خیم یا سرطانی بودن آن‌ها که در آن نمونه ای از بافت پستان تهیه می شود.

علت انجام کورتاژ تشخیصی چیست؟

یکی از روش هایی که امروزه به منظور تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات رحم مانند خونریزی های غیر طبیعی و اختلال عملکردهای هورمونی مورد استفاده قرار می گیرد کورتاژ تشخیصی می باشد که در این بخش به معرفی آن پرداخته ایم.

مدت زمان جواب نمونه برداری

بیوپسی یا نمونه برداری یک آزمایش پزشکی برای تهیه نمونه از بافت بدن می باشد که به منظور بررسی میکروسکوپی بافت های تهیه شده انجام می شود. پزشک احتمال دارد برای بررسی بیشتر، نواحی از بافت بدن شما که طبیعی نیستند و در آزمایشهای اولیه به عنوان ضایعه یا توده شناخته شده اند، نمونه برداری را توصیه کند.

بیوپسی غدد لنفاوی چرا و چگونه انجام میشود؟

بیوپسی غدد لنفاوی که به آن تکه‌ برداری و نمونه‌ برداری نیز می‌ گویند، یکی از آزمایش های پزشکی است که معمولاً توسط متخصص رادیولوژی مداخله ای انجام می‌ شود.

اهمیت بیوپسی کبد و روش های انجام آن

بیوپسی یا نمونه برداری از کبد به عنوان اولین گزینه در تشخیص بیماری نبوده و پزشکان ترجیح می دهند که ابتدا با سایر روش های تشخیصی از وجود مشکل مطمئن شوند. بیوپسی کبدی عملی برای برداشتن تکه ای کوچک از بافت کبد است تا بتوان آن را زیر میکروسکوپ و جهت یافتن نشانه های آسیب یا بیماری بررسی کرد.

نمونه برداری از بافت ریه توسط سوزن

درصورتی که فردی مبتلا به بیماری های ریوی شده باشد، در ابتدای مراجعه به پزشک، پزشک برای وی سونوگرافی یا سی تی اسکن تجویز میکند. در حالتی که در ریه بیمار موارد غیر عادی دیده بشود پزشک نمونه ای از بافت سلولی ریه را مورد بررسی قرارمیدهد. به برداشتن بافت سلولی از ریه و یا قسمتهای دیگر بدن، بیوپسی میگویند

آیا بیوپسی خطرناک است؟

بافت‌ برداری یا بیوپسی که به آن نمونه‌ برداری نیز می‌ گویند، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌ شود و شامل برداشتن نمونه‌ ای از سلول‌ ها یا بافت‌ ها برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن است.

بیوپسی تحت گاید سونوگرافی چگونه است؟

بیوپسی تحت گاید سونوگرافی یک روش نمونه برداری از قسمت های مختلف بدن است که در آن برای گرفتن نمونه از دستگاه سونوگرافی استفاده می شود و هدف تشخیص و تعیین سرعت پیشرفت بیماری و یا نیز تدوین برنامه های درمانی بر اساس شرایط عضو درگیر است

بیوپسی روده چیست؟

بیوپسی در واقع یکی از روش های تشخیص بیماری است که به کمک نمونه برداری از بافت ها انجام می شود. در تشخیص به روش بیوپسی، پزشک مقداری از بافت بدن را خارج کرده و برای بررسی به آزمایشگاه بافت شناسی ارسال می نماید.

بافت برداری چیست و چه کاربردی در پزشکی دارد؟

بافت برداری یا بیوپسی یک آزمایش برای بررسی علائم بیماری است. پزشک، نمونه کوچکی از بافت یا سلول ها را از ناحیه ای از بدن شما که ممکن است به سرطان، عفونت یا سایر مشکلات جسمی مبتلا باشید، می گیرد.

اهمیت بیوپسی کبد در انتخاب بهترین روش درمان سرطان کبد

پس از تشخیص وجود مشکل کبدی توسط تست‌ های اولیه، پزشک ممکن است یک بافت غیر عادی در کبد تشخیص دهد که آن را ضایعه، تومور و یا توده می نامند. در این موارد از کبد بیوپسی گرفته می شود تا نمونه‌ ها به پاتولوژیست فرستاده شده و بافت غیرعادی، بررسی شود.

بیوپسی چه خطراتی دارد و بیمار چگونه باید برای بیوپسی آماده شود؟

بافت‌برداری یا بیوپسی که به آن تکه‌برداری و نمونه‌برداری نیز می‌گویند، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود و شامل برداشتن نمونه‌ای از سلول‌ها یا بافت‌ها برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن است.

نمونه برداری از کلیه ها چگونه و به چه دلیل انجام می شود؟

نمونه‌برداری کلیه‌ها فرآیندی است که شامل برداشت قسمت کوچکی از بافت کلیه برای بررسی زیر میکروسکوپ می‌شود. متخصص پاتولوژی که در تشخیص بیماری‌ها تخصص دارد، در آزمایشگاه نمونه بافت کلیه را بررسی می‌کند.

علت انجام بیوپسی یا نمونه برداری از پستان چیست؟

بیوپسی پستان نمونه‌ای از بافت مشکوک پستان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا بتوان با استفاده از بررسی آن، هرگونه ناهنجاری در سلول‌هایی که تشکیل‌دهنده توده‌های پستانی هستند را شناسایی کرد.

بیوپسی کبد چگونه انجام می شود؟

بیوپسی یا نمونه برداری از کبد یکی از دقیق ترین روشهای بررسی آسیب های موجود در کبد می باشد که کاربرد زیادی در مشخص کردن میزان التهاب کبد و فیبروز دارد. با نمونه برداری از کبد و بررسی نمونه کبد ، جزئیات کامل تری از آنچه در کبد رخ داده است به دست می آید

نمونه برداری از پروستات چگونه انجام میشود؟

بیوپسی غده پروستات، آزمایشی برای برداشتن نمونه های کوچک از بافت پروستات است تا بتوان آنها را در زیر میکروسکوپ مورد مطالعه قرار داد. برای انجام این کار سوزن نازکی از طریق رکتوم و مجرای ادراری و یا از طریق ناحیه بین تتانوس و کیسه بیضه عبور داده می شود

بیوپسی پروستات، سینه ، کلیه ، کبد چگونه است؟

بیوپسی ، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود و شامل برداشتن نمونه‌ای از سلول‌ها یا بافت‌ها به منظور بررسی دقیق تر بدن انجام می‌شود

روش های نمونه برداری از پستان

در بیوپسی FNA پستان، پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار نازک مقدار کمی از بافت یا مایع توده مشکوک را خارج می کند . اگر توده مورد نظر قایل لمس باشد ، پزشک با کمک حس لامسه سوزن را به سمت آن هدایت می کند در غیر اینصورت نیاز به سونوگرافی است

کاربرد بیوپسی چیست؟

بیوپسی یا نمونه برداری روشی برای بررسی دقیق تر بافت های بدن است که مشکوک به ابتلا به بیماری هستند . زمانی که آزمایش های اولیه غیرطبیعی بودن قسمتی از بدن را نشان دهند ، پزشک درخواست بیوپسی می کند

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465