رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سونوگرافی های بارداری
کاربرد سونوگرافی 3 بعدی

باسونوگرافی سه بعدی، امکان تشخیص به موقع ناهنجاری های جنینی و تصمیم گیری بهتر مورد ادامه بارداری و بررسی نتایج اعمال جراحی داخل رحمی امکان پذیر است.

کاربرد سونوگرافی 4 بعدی

سونوگرافی چهار بعدی در بارداری یکی از سونوگرافی هایی است که به صورت اختیاری انجام می شود. انجام این تست از نظر پزشکی اجباری نمی باشد

سونوگرافی چهار بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

سونوگرافی چهار بعدی، نوعی سونوگرافی است که امکان دریافت تصاویر سه بعدی از جنین در داخل رحم مادر را فراهم می‌ کند.

انواع سونوگرافی های بارداری در جدول

سونوگرافی در دوران بارداری یکی از اصلی ترین ملزومات مراقبت های این برهه حساس برای مادران و فرزندانشان محسوب می شود تا حدی که متخصصین این حوزه درمانی ب

زمان مناسب برای انجام سونوگرافی وزن جنین

تخمین وزن جنین می تواند فرد را از سلامت فرزند خود آگاه سازد.بعد از سه ماهه دوم و در پی سه ماهه سوم،بخصوص نیمه دوم سه ماهه سوم زمان وزن گیری جنین است.

تشخیص شکاف کام در سونوگرافی

یکی از اختلالاتی که در دوران جنینی و با کمک سونوگرافی قابل تشخیص است شکاف لب و کام است. شکاف کام و شکاف لب در سونوگرافی آنومالی اسکن سه ماهه دوم و حتی گاهی در غربالگری سه ماهه اول قابل تشخیص است.

آیا عفونت باعث سقط جنین میشود؟

عفونت ها می توانند موجب سقط و زایمان زودرس شوند زیرا جنین توانایی محدودی برای مقابله با میکروارگانیسم های عفونت زا و سیستم ایمنی او نمی تواند از پخش عفونت در بافت های مختلف جلوگیری کند. بسیاری از عفونت‌ های دوران بارداری می‌ توانند رشد جنین را با اختلال مواجه کنند.

بارداری خارج از رحم چه زمانی مشخص میشود؟

اگر سلول تخم لقاح ‌یافته در خارج از جدار داخلی رحم مستقر شود و رشد نماید، حاملگی خارج از رحم اتفاق می افتد. پزشک برای تشخیص بارداری خارج رحم، سونوگرافی لوله های فالوپ و رحم را تجویز می کند. با مشاهده ی جنین توسط سونوگرافی در لوله‌ی فالوپ، بارداری خارج رحمی تشخیص داده می شود.

کاربردهای سونوگرافی در بارداری

سونوگرافی از جنین در دوران بارداری، یک نوع تکنیک تصویربرداری است که از امواج صوتی برای تولید تصاویر جنین در رحم استفاده می کند. تصاویر تولید شده بر روی صفحه نمایش نشان داده می شوند. این تصاویر سونوگرافی از جنین می تواند به پزشک در ارزیابی رشد و پیشرفت رشدی جنین کمک کند.

علائم حاملگی مولار یا پوچ چیست؟

بارداری پوچ هنگامی اتفاق می افتد که یک تخمک بارور شده به دیواره رحمی کاشته می شود؛ اما جنین شکل نمی گیرد. پزشک برای تشخیص بارداری پوچ از سونوگرافی استفاده می کند. در سونوگرافی به کمک امواج صوتی و صفحه نمایشگر، جنین داخل رحم مشاهده می گردد.

بهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دوم

بیشتر ناهنجاری های مادرزادی و اغلب اختلالات ژنتیکی از طریق این آزمایش ها قابل شناسایی هستند . به این مجموعه از آزمایش ها و سونوگرافی ها ، سونوگرافی غربالگری بارداری یا غربالگری جنین گفته می شود . در این بخش به غربالگری جنین با سونوگرافی پرداخته ایم.

آیا در سونوگرافی NT جنسیت جنین مشخص میشود؟

سونوگرافی بارداری یکی از روش های رایج تصویربرداری از جنین در طول دوران بارداری است که به دلایل مختلف انجام می شود.در تصویربرداری NT تعیین جنسیت نوزاد انجام می‌ شود اما توجه داشته باشید این سونوگرافی در سه ماه اول بارداری صورت گرفته و احتمال خطا دارد .

لزوم انجام سونوگرافی بعد از سقط

سقط جنین یکی از شایعترین رخدادهای دوران بارداری می باشد و در یک چهارم موارد حاملگی دیده می شود. پایان حاملگی قبل از هفته بیستم بارداری، پیش از اینکه جنین قدرت زنده ماندن در محیط خارج از رحم را داشته باشد، سقط جنین می نامند.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465