رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمونه برداری (بیوپسی) / نمونه برداری از بافت ریه توسط سوزن

نمونه برداری از بافت ریه توسط سوزن

درصورتی که فردی مبتلا به بیماری های ریوی شده باشد، در ابتدای مراجعه به پزشک، پزشک برای وی سونوگرافی یا سی تی اسکن تجویز میکند. در حالتی که در ریه بیمار موارد غیر عادی دیده بشود پزشک نیاز دارد تا نمونه ای از بافت سلولی ریه را مورد بررسی قرار بدهد. به برداشتن بافت سلولی از ریه و یا قسمتهای دیگر بدن، بیوپسی می گویند. در این روش، پزشک نمونه کوچکی از سلول ها را از ریه شما خارج می کند و برای بررسی علائم بیماری آن را در زیر میکروسکوپ بررسی می کند. همچنین ممکن است به منظور کشف علت وجود مایع در ریه یا تشخیص سرطان، از بیوپسی ریه استفاده شود. درصورت نرمال بودن نتایج، نمونه برداشته شده از بافت ریه هیچگونه نشانه ای از عفونت، سرطان یا التهاب را ندارد و طبیعی است. در صورتی که نمونه برداشته شده غیر نرمال باشد، در بافت ریه عفونت، التهاب یا نشانه ای از بیماری ها یا سرطان دیده می شود که در این حالت با توجه به نتیجه های بیوپسی راه حل هایی برای درمان در نظر گرفته می شود.

بیوپسی یا بافت برداری از ریه از جمله خدمات قابل ارائه در رادیولوژی مرکزی اصفهان می‌باشد. شما می‌توانید جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شمارهتلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام بیوپسی ریه

دلایل متعددی برای بیوپسی ریه وجود دارد:

نحوه انجام بیوپسی سوزنی ریه

آسپیراسیون سوزنی نوعی بیوپسی است که شامل یک سوزن نازک می باشد که در محل قرار می ‌گیرد و از طریق آن می توان نمونه هایی از سلول را برداشت. پزشک ممکن است قبل از بیوپسی از بیحس کننده موضعی استفاده کند تا به بیحسی پوست کمک کند.

بیوپسی ریه

آمادگی پیش از انجام بیوپسی ریه

پیش از انجام این تست موارد زیر را حتماً به پزشک اطلاع دهید:

  1. استفاده از هر نوع دارویی
  2. حساسیت به هر نوع دارویی مثل داروهای بیحسی
  3. مشکلات خونریزی دهنده و یا استفاده از داروهای رقیق کننده ی خون مثل آسپرین، کلوپیدوگرول و یا وارفارین
  4. بارداری

مراقبت های بعد از بیوپسی ریه

کاری که شما باید بعد از بیوپسی انجام دهید بستگی به این دارد که چه نوع بیوپسی انجام داده باشید. در بعضی از مراحل معمولاً از شما خواسته می‌شود حداقل ۴ تا ۶ ساعت در رختخواب استراحت کنید. در این مدت شما تحت نظارت قرار خواهید گرفت تا این اطمینان حاصل شود که حال شما رو به بهبودی است. در صورتی که بیوپسی تحت عمل جراحی انجام شود شما می توانید همان روز از بیمارستان به خانه برگشته و در خانه استراحت کنید و اگر بیوپسی تحت بیهوشی عمومی انجام شود ممکن است لازم باشد که یک شب در بیمارستان بمانید. بیمار پس از انجام بیوپسی ممکن است مجبور به استراحت و جلوگیری از فعالیت شدید باشد. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه نمونه برداری از ریه

در یک مرکز برای اینکه هزینه این آزمایش را برای شما محاسبه کنند، به فاکتورهای زیر توجه خواهند کرد:

مدت زمان جواب بیوپسی ریه

نمونه بیوپسی ریه به آزمایشگاه ارسال می شود و شما طی یک هفته نتیجه مربوط به خود را دریافت خواهید کرد.

عوارض بیوپسی ریه

این عمل نیز مانند باقی عمل های جراحی یا نمونه برداری عوارضی را به دنبال دارد. عوارض بعد از آن عموماً بسیار نادر هستند و کم رخ می دهند. برخی از این عوارض عبارتند از:

شما می‌توانید جهت انجام سونوگرافی داپلر عروق پا، به رادیولوژی و سونوگرافی مرکزی اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز انواع رادیولوژی، سونوگرافی، بیوپسی، ماموگرافی و ... با مجهزترین دستگاه ها قابل انجام است. اطفا جهت تعیین نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :خسرو داودمرادی [ 1402-05-22 ]
سلام لطفاً نمونه برداری از ریه هزینه اش چقدر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت ادراری چه علل و علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟عفونت ادراری چه علل و علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

عفونت ادراری می‌ تواند باعث مشکلاتی در ادرار کردن مانند ادرار کردن بیشتر از حد معمول و نشت ادرار شود. سونوگرافی یکی از روشهای تشخیص عفونت ادراری است که به کمک وسیله‌ ای به نام مبدل که روی شکم شما حرکت داده می‌ شود، انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

بیوپسی غدد لنفاوی چرا و چگونه انجام میشود؟بیوپسی غدد لنفاوی چرا و چگونه انجام میشود؟

بیوپسی غدد لنفاوی که به آن تکه‌ برداری و نمونه‌ برداری نیز می‌ گویند، یکی از آزمایش های پزشکی است که معمولاً توسط متخصص رادیولوژی مداخله ای انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

سونوگرافی سیستم ادراری به چه منظور درخواست میشود؟سونوگرافی سیستم ادراری به چه منظور درخواست میشود؟

دستگاه ادراری ، متشکل از کلیه ، حالب ، مثانه و پیشابراه می باشد. به طور کلی تمامی بخش های دستگاه ادراری از طریق سونوگرافی قابل تشخیص هستند ؛ اما لازم به ذکر است که حالب طبیعی معمولا از آن جا که قطر بسیار کمی دارد و دو جدار آن به صورت مجازی روی هم خوابیده اند ، در سونوگرافی دیده نخواهد شد ... ادامه مطلب

بیوپسی پروستات، سینه ، کلیه ، کبد چگونه است؟بیوپسی پروستات، سینه ، کلیه ، کبد چگونه است؟

بیوپسی ، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود و شامل برداشتن نمونه‌ای از سلول‌ها یا بافت‌ها به منظور بررسی دقیق تر بدن انجام می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465