رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ماموگرافی / اقدامات ضروری برای آمادگی قبل از انجام ماموگرافی

اقدامات ضروری برای آمادگی قبل از انجام ماموگرافی

تشخیص زودرس سرطان پستان، خطر مرگ ناشی از این بیماری را 25٪ یا 30٪ یا بیشتر کاهش می دهد. در صورتی که در معرض خطر زیاد هستید، باید بدانید که زنان باید از 40 سالگی یا زودتر شروع به انجام ماموگرافی کنند. سرطان پستان پس از سرطان پوست، دومین سرطان شایع در بین زنان می‌باشد. به همین دلیل معاینات بالینی منظم و انجام ماموگرافی برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه بسیار توصیه می‌شود. ماموگرافی یک پرتونگاری و ابزار غربالگری برای تشخیص سرطان پستان می‌باشد. این روش به یافتن توده های سرطانی در پستان کمک می‌کند.

موارد قابل تشخیص دیگر توسط این تست، شامل توده، درد یا ترشح نوک سینه می‌باشد، همچنین برای خانم‌هایی که شکایتی از پستان ندارند نیز استفاده می‌شود. این روش امکان تشخیص سرطان‌های پستان، تومورهای خوش‌خیم و کیست را قبل از شناسایی با لمس (لمس) می‌دهد. اگرچه روش‌های مختلف رادیوگرافی برای شناسایی ضایعات مشکوک به سرطان پستان به راحتی در دسترس می‌باشند؛ اما ماموگرافی، اصلی‌ترین غربالگری سرطان پستان می‌باشد. این تست به تنهایی نمی تواند برای تشخیص سرطان پستان استفاده شود. بلکه می تواند با طبقه بندی دقیق یافته های طبیعی و مشکوک به تشخیص کمک کند.در ادامه به اقدامات ضروری قبل از انجام این روش میپردازیم.

ماموگرافی یا گرافی دیجیتال پستان، روشی برای آزمایش و بررسی بافت پستان است که در رادیولوژِی مرکزی اصفهان انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اقدامات قبل از انجام ماموگرافی

توصیه می شود هنگام گرفتن ماموگرافی سینه این نکات را رعایت نمایید:

نحوه انجام ماموگرافی

دستگاه ماموگرافی از دو صفحه موازی تشکیل شده است که سینه‌ها بین این دو صفحه قرار گرفته و صفحه ها با نزدیک شدن به یکدیگر بافت سینه را فشرده می کنند تا تصویر دقیق تری از کل بافت سینه حاصل شود. پس از اینکه پستان ها در موقعیت صحیحی نسبت به دستگاه قرار گرفتند، متخصص تصویربرداری از شما می خواهد نفس خود را حبس کنید و در این حال تصویربرداری اشعه ایکس انجام می شود. سپس متخصص موقعیت سینه‌ها را تغییر می دهد تا تصویر از زاویه دیگری نیز ثبت شود.

ماموگرافی

کاربردهای ماموگرافی

ماموگرافی تصویربرداری اشعه ایکس از پستان است که برای تشخیص تومورها یا سایر ناهنجاری ها طراحی شده است. از این روش می توان به منظور غربالگری یا تشخیص در ارزیابی توده پستان استفاده کرد:

مزایای ماموگرافی

مزیت اصلی این روش کمک به تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. بر اساس اعلام ACS، ماموگرافی پیش از نمایان شدن علائم فیزیکی سرطان به تشخیص علت ایجاد تغییرات سینه کمک می کند. این گزارش نشان داد که افراد با انجام ماموگرافی:

افراد مناسب جهت ماموگرافی

عوارض جانبی ماموگرافی

ماموگرافی، بافت پستان ها را با مقادیر اندکی از پرتوهای رادیواکتیو مواجه می‌سازد؛ اما معمولاً فواید این تکنیک تصویربرداری بیشتر از مضرات آن است. با این حال توصیه می شود اگر باردار هستید، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا در خصوص گزینه های جایگزین تصمیم گیری شود. اگر ریسک آسیب به جنین و مادر بسیار کم است، انجام ماموگرافی های مکرر و دوره ای در افراد بارداری که در معرض ریسک بالای ابتلا به سرطان پستان نیستند توصیه نمی شود.

در رادیولوژی و سونوگرافی مرکزی اصفهان همه اقدامات تشخیصی تصویر برداری، در حوزه رادیوگرافی و سونوگرافی از جمله سونوگرافی های واژینال به طور ورتین، با ضریب دقت بسیار بالا انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دومبهترین زمان انجام سونوگرافی غربالگری دوم

بیشتر ناهنجاری های مادرزادی و اغلب اختلالات ژنتیکی از طریق این آزمایش ها قابل شناسایی هستند . به این مجموعه از آزمایش ها و سونوگرافی ها ، سونوگرافی غربالگری بارداری یا غربالگری جنین گفته می شود . در این بخش به غربالگری جنین با سونوگرافی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

بیوپسی تحت گاید سونوگرافی چگونه است؟بیوپسی تحت گاید سونوگرافی چگونه است؟

بیوپسی تحت گاید سونوگرافی یک روش نمونه برداری از قسمت های مختلف بدن است که در آن برای گرفتن نمونه از دستگاه سونوگرافی استفاده می شود و هدف تشخیص و تعیین سرعت پیشرفت بیماری و یا نیز تدوین برنامه های درمانی بر اساس شرایط عضو درگیر است ... ادامه مطلب

عفونت ادراری چه علل و علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟عفونت ادراری چه علل و علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

عفونت ادراری می‌ تواند باعث مشکلاتی در ادرار کردن مانند ادرار کردن بیشتر از حد معمول و نشت ادرار شود. سونوگرافی یکی از روشهای تشخیص عفونت ادراری است که به کمک وسیله‌ ای به نام مبدل که روی شکم شما حرکت داده می‌ شود، انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد هیستروسالپنگوگرافیهمه چیز در مورد هیستروسالپنگوگرافی

هیستروسالپینگوگرافی، یک روش تصویربرداری تشخیصی است که در درجه اول در تحقیقات ناباروری زنان مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465