رادیولوژی مرکزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / رادیولوژی مرکزی اصفهان / تشخیص علت خونریزی غیر طبیعی زنان

تشخیص علت خونریزی غیر طبیعی زنان

در شرایط نرمال رحم، مقدار خونریزی در هر پریود محدود می باشد؛ اما خونریزی هایی که به طور ناگهانی روی می دهد یا خونریزی های سنگین قاعدگی با عنوان خونریزی غیر طبیعی رحم شناخته می شود. علل خونریزی غیر طبیعی رحم متفاوت می باشد. اغلب شرایطی که منجر به خونریزی غیر طبیعی رحم می گردد می تواند در هر سنی روی دهد؛ اما برخی از موارد مربوط به خونریزی غیر طبیعی رحم در دوران خاصی از زندگی یک فرد روی می دهد. داشتن علائمی چون خونریزی واژن و لکه بینی در زمان بین دو دوره پریود، خونریزی های شدید در دوران پریود ، طولانی تر شدن مدت زمان پریود نسبت به دوره های قبلی، خونریزی رحمی پس از یائسگی و همچنین فاصله زمانی زیاد بین دو دوره پریود مثلاً دو یا سه ماه (برای خانم های مجرد) نشان از خونریزی غیر طبیعی رحم دارند و علت آنها باید بررسی شود. برای تشخیص علت این خونریزی ها نیاز به انجام تست های بیشتری مانند سونوگرافی (از ناحیه رحم، تخمدان و لگن) است. سونوگرافی از لگن ، وضعیت تخمدان‌ها و رحم شما را به طور واضح مشخص می‌کند.

اگر ساکن اصفهان هستید می‌توانید برای انجام سونوگرافی رحم جهت تشخیص بیماریهای زنان، به رادیولوژی مرکزی اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات تخصصی و ریپورت های دقیق این مرکز برخوردار شوید. لطفا جهت هماهنگی و روزرو نوبت با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل خونریزی غیر طبیعی رحم

خونریزی غیر طبیعی در هر سنی اتفاق می‌افتد و بسته به آن علل متفاوتی دارد. برای مثال در اوایل بلوغ به علت نامنظم بودن تخمک گذاری پریودها نامنظم است و یا در حوالی یائسگی (اواسط دهه چهارم) الگوی سیکل‌های ماهانه تغییر می‌کند، مقدار خونریزی کم و زیاد شده و ممکن است در بعضی ماه‌ها اصلاً خونریزی رخ ندهد. علل اصلی خونریزی غیر طبیعی عبارتند از:

علائم خونریزی غیر طبیعی رحم

از جمله علائم شایع خونریزی غیر طبیعی رحم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت خونریزی غیر طبیعی زنان

انواع خونریزی غیر طبیعی رحم

تشخیص خونریزی غیر طبیعی رحم

آمادگی برای سونوگرافی رحم

سونوگرافی رحم برای تشخیص علت خونریزیهای غیر طبیعی

سونوگرافی شکمی (Abdominal ultrasound):

سونوگرافی (Abdomen) از روی شکم انجام می‌شود. برای بهتر شدن کیفیت تصاویر از مقداری ژل مخصوص سونوگرافی در سطح پوست استفاده می‌شود.

سونوگرافی واژینال (Transvaginal ultrasound):

در این نوع از سونوگرافی از یک مبدل فراصوت کوچک‌تر استفاده می‌شود. این مبدل وارد واژن شده و بعد از آن تصویری دقیق‌تر و واضح‌تر از فضای داخلی به دست می‌آید.

عوارض سونوگرافی رحم

از استفاده از مبدل سونوگرافی به پوست در هنگام سونوگرافی از طریق شکم، هیچ اشعه ای استفاده نمی شود و به طور کلی هیچگونه ناراحتی وجود ندارد. ممکن است با قرار دادن مبدل ترانس واژینال در واژن، احساس ناراحتی جزئی داشته باشید.

درمان خونریزی غیر طبیعی رحم

چندین گزینه درمانی برای درمان خونریزی غیرطبیعی وجود دارد. درمان شما به علت خونریزی، سن شما و اینکه آیا می خواهید در آینده باردار شوید یا خیر بستگی دارد. پزشک به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام درمان برای شما مناسب است. برخی از گزینه های درمانی شامل موارد زیر است:

اگر ساکن اصفهان هستید می‌توانید برای انجام سونوگرافی تیروئید و گردن به رادیولوژی مرکزی اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات تخصصی و ریپورت های دقیق این مرکز برخوردار شوید. لطفا جهت هماهنگی و روزرو نوبت با شماره تلفن 32202762 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس ابادی، روبروی عیسی بن مریم، ساختمان صبا
تلفن : 32202762 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نرگس ابراهیمی [ 1402-04-16 ]
سلام ببخشید من شانزده سالمه متعلم یه هفته پیش دوران قاعدگیم تموم شده الان دوباره مس پریودی شروع شده سه روز گذشته الآنم مس دوران قاعدگیم بعد چند روز یه روزی قطع میشه بعد دوباره ادامه داره برای یه روز بعدش به نظرتون مشکلیه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ام آر آی سینه به چه دلیل انجام میشود؟ام آر آی سینه به چه دلیل انجام میشود؟

از ام آر ای سینه به منظور غربالگری زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه به منظور ارزیابی وسعت درگیری سرطان استفاده می شود ... ادامه مطلب

درمان کیست کلیه به وسیله پزشک رادیولوژیستدرمان کیست کلیه به وسیله پزشک رادیولوژیست

کیست ساده کلیه، یک کیسه گرد و صاف با پوستی نازک یا یک کیسه شبیه به جیب پیراهن و با سر بسته است که با مایع پر شده است. کیست کلیه ممکن است به صورت تکی و یا چند تایی در کلیه ها شکل بگیرد. کیست ساده، شایع ترین نوع کیست در کلیه ها می باشد. این بیماری با بیماری کلیه پلی کیستیک متفاوت است. کلیه پلی کیستیک ... ادامه مطلب

سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟سونوگرافی سینه چه مواردی را نشان میدهد؟

سونوگرافی سینه یک آزمون پزشکی غیرتهاجمی است که به پزشکان در تشخیص و درمان مشکل احتمالی کمک می‌ کند. در واقع تصویرهای ایجاد شده در زمان استفاده از این روش، به واسطه امواج صوتی ایجاد می‌شود ... ادامه مطلب

تشخیص حاملگی پوچ با سونوگرافیتشخیص حاملگی پوچ با سونوگرافی

مهم ترین روش برای تشخیص بارداری پوچ استفاده از سونوگرافی است؛ زیرا با استفاده از آزمایش خون و سنجش هورمون نمی توان به نوع بارداری پی برد. در واقع ممکن است بارداری فرد مثبت باشد؛ اما نوع بارداری آن پوچ باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465