رادیولوژی مرکزی
تشخیص سرطانهای مجاری شیری با داکتوگرافی یا گالاکتوگرافی

گالاکتورافی یا داکتوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که برای معاینه و بررسی داکت ها یا مجاری شیری پستان انجام می شود.

ماموگرافی لیزری چیست و چگونه انجام می شود؟

ماموگرافی لیزری یک تکنولوژی تصویربرداری با استفاده از فرکانس لیزر است که الگوهای طبیعی و غیر طبیعی بافت درون سینه را نشان می دهد.

علت و درمان سرطان سینه در مردان

سرطان سینه در مردان بیماری بسیار نادری است و ابتلا به سرطان سینه در مردان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد

امکان تشخیص سرطان پستان با سونوگرافی

سونوگرافی در تشخیص سرطان پستان یک روش مکمل تشخیصی در کنار نتایج به دست آمده از ماموگرافی می باشد.

ام آر آی سینه به چه دلیل انجام میشود؟

از ام آر ای سینه به منظور غربالگری زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه به منظور ارزیابی وسعت درگیری سرطان استفاده می شود

ماموگرافی در دوران بارداری و شیردهی چگونه است؟

گاهی برای تشخیص به موقع سرطان سینه در مادران شیرده انجام ماموگرافی یک ضرورت است و باید با رعایت موارد احتیاط برای سلامت مادر و شیرخوار انجام شود.

چیزهایی که باید در مورد ماموگرافی بدانید

ماموگرافی به منظور آزمایش بافت سینه، شناسایی و تشخیص بیماریهای پستان معمولا در زنانی بالای 40 سال و یا دارای علائم مشکوک بیماریهای سینه انجام می شود.

نداشتن زایمان (نولی پاریته) چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

سینه یکی از اندام های مهم است که در طول زندگی زنان دستخوش تغییرات رشدی متعدد و پیچیده می شود. برخی از این شرایط مانند بارداری و شیردهی غده پستانی را ب

روشهای تشخیص سرطان سینه در مردان

اگرچه سرطان سینه در زنان بسیار شایع‌ تر است اما مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند.سرطان سینه مردان یک بیماری نادر است.

آدنوزیس پستان چیست؟

آدنوز اسکلروز نوعی بیماری خوش خیم پستان است که از نظر بالینی و رادیوگرافی بسیار شبیه سرطان سینه است.این توده در زمان تشخیص می‌تواند مشکلات مختلفی ایجا

اطلاعاتی درباره علائم، علل، تشخیص و درمان سرطان سینه

سرطان سینه که با نام سرطان پستان نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان بین خانم‌ها محسوب می‌شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه سونوگرافی یا ماموگرفی دیده می شوند و یا به صورت توده احساس می شوند.

ماموگرافی چه کاربردهایی دارد؟

ماموگرافی در غربالگری ، تشخیص بیماریهای غیر سرطانی سینه و گاهی پس از درمان برای ارزیابی میزان موفقیت عمل جراحی سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد.

ماموگرافی چه عوارض و مزایایی دارد؟

ماموگرافی در مواردی که فرد دارای علائمی از جمله درد، پوسته پوسته شدن سطح سینه یا فرورفتگی و سایر ناهنجاریهای سینه باشد کاربرد دارد.

تشخیص توده با ماموگرافی

با انجام ماموگرافی در بافت پستان می توان تمامی ناهنجاری ها را بررسی کرد. حتی کوچکترین توده ای در سینه تشخیص داده خواهد شد.

روشهای غربالگری، تشخیص و درمان سرطان پستان

غربالگری ماموگرافی نوع خاصی از تصویربرداری پستان است که با استفاده از اشعه ایکس با دوز پایین برای کشف سرطان سینه در مراحل اولیه انجام می شود.

چه زمانی برای ماموگرافی مناسب است؟

معمولا یک هفته قبل از شروع دوره پریودی زمان مناسبی برای انجام ماموگرافی نیست چون در این زمان سینه ها بسیار حساس تر هستند.

اقدامات ضروری برای آمادگی قبل از انجام ماموگرافی

تشخیص زودرس سرطان پستان با شروع ماموگرافی در زنان زیر 40 سالگی، خطر مرگ ناشی از این بیماری را 25٪ یا 30٪ یا بیشتر کاهش می دهد.

چه کسانی کاندایدی مناسب ماموگرافی هستند؟

ماموگرافی در واقع به منظور تشخیص بیماریهای پستان در زنانی انجام می‌شود که با ناهنجاری هایی از قبیل وجود درد پستان و فرو رفتگی نوک پستان مواجه شده‌اند.

تفاوت سونوگرافی پستان و ماموگرافی

در بعضی مواقع که در ماموگرافی به نتیجه کاذب برسیم و یا نتایج به درستی قابل تشخیص نباشند از سونوگرافی جهت تشخیص توده در سینه استفاده می‌شود.

آیا در دوران بارداری می توان ماموگرافی انجام داد؟

با توجه به خطر اشعه ایکس برای جنین ، ماموگرافی در زنان باردار با احتیاطات لازم و استفاده از پیش بند سربی انجام می شود تا عوارض احتمالی به حداقل برسد.

آیا می توان روی پستان دارای پروتز ماموگرافی انجام داد؟

کاهش دقت ماموگرافی در آن دسته افرادی است که از پروتز سینه استفاده می‌ کنند. برای این افراد باید در انجام ماموگرافی با حساسیت بیشتری برخورد کرد.

طبقه بندی نتایج ماموگرافی چگونه است؟

تفسیر نتایج ماموگرافی و تشخیص جواب نرمال، توده ها و بدخیمی های پستان در ماموگرافی از صفر تا شش طبقه بندی میشود.

مامو گرافی و گرافی دیجیتال از پستان چیست؟

ماموگرافی دیجیتال ، مهمترین روش آزمایش ، بررسی بافت سینه و تشخیص سریع سرطان و فیبروکیست پستان به شمار می رود.

قبل از انجام ماموگرافی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

بهترین زمان ماموگرافی هفته اول بعد از قاعدگی است. بنابراین اگر نزدیک به پریودی یا در این دوران هستید، ماموگرافی را به زمان دیگری موکول کنید.

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی یکی از روش های تشخیص سریع بیماری سرطان سینه به وسیله ی تابش پرتوهای خفیف اشعه ایکس می باشد

گالاکتوگرافی چیست؟

در گالاكتوگرافی با استفاده از ماموگرافی (دوز پائینی از اشعه x) و نیز تزریق ماده حاجب داخل مجاری شیری را توسط تصاویر ماموگرافی می بینند.

ماموگرافی چگونه انجام می شود ؟

دستگاه ماموگرافی شبیه به یک جعبه مستطیل شکل عمودی بوده که در آن اشعه ایکس تولید می شود.متصل به این بدنه مستطیل شکل قطعه ای افقی قرار دارد که پستان را در جای صحیح نگه داشته و فشرده می کند .

آیا انجام ماموگرافی به پروتز پستان آسیب می رساند ؟

بیشترین بحث در مورد انجام ماموگرافی غربالگری در خانمهایی است که پروتز پستانی دارند . اشعه X که در ماموگرافی استفاده می شود نمی تواند به خوبی از میان پروتزهای سیکیلون و یا آب نمکی عبور کند .

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465