رادیولوژی مرکزی
تشخیص سرطانهای مجاری شیری با داکتوگرافی یا گالاکتوگرافی

گالاکتورافی یا داکتوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که برای معاینه و بررسی داکت ها یا مجاری شیری پستان انجام می شود.

ماموگرافی لیزری چیست و چگونه انجام می شود؟

ماموگرافی لیزری برای تصویربرداری از پستان در زنان کاربرد دارد .

علت و درمان سرطان سینه در مردان

سرطان سینه در مردان بیماری بسیار نادری است و ابتلا به سرطان سینه در مردان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد

امکان تشخیص سرطان پستان با سونوگرافی

سونوگرافی در تشخیص سرطان پستان یک روش مکمل تشخیصی در کنار نتایج به دست آمده از ماموگرافی می باشد.

ام آر آی سینه به چه دلیل انجام میشود؟

از ام آر ای سینه به منظور غربالگری زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه به منظور ارزیابی وسعت درگیری سرطان استفاده می شود

ماموگرافی در دوران بارداری و شیردهی چگونه است؟

ماموگرافی مجموعه ای از تصاویر رادیوگرافی اشعه ایکس به شکل دو بعدی و سیاه و سفید است. با انجام ماموگرافی در بافت پستان می توان تمامی ناهنجاری ها را بر

چیزهایی که باید در مورد ماموگرافی بدانید

ماموگرافی در واقع استفاده از پرتوهای خفیف اشعه ایکس به منظور آزمایش بافت سینه است. این آزمایش به منظور شناسایی و تشخیص بیماری های پستان در زنانی انجام

نداشتن زایمان (نولی پاریته) چه ارتباطی با سرطان پستان دارد؟

سینه یکی از اندام های مهم است که در طول زندگی زنان دستخوش تغییرات رشدی متعدد و پیچیده می شود. برخی از این شرایط مانند بارداری و شیردهی غده پستانی را ب

روشهای تشخیص سرطان سینه در مردان

اگرچه سرطان سینه در زنان بسیار شایع‌ تر است اما مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند.سرطان سینه مردان یک بیماری نادر است.

آدنوزیس پستان چیست؟

آدنوز اسکلروز نوعی بیماری خوش خیم پستان است که از نظر بالینی و رادیوگرافی بسیار شبیه سرطان سینه است.این توده در زمان تشخیص می‌تواند مشکلات مختلفی ایجا

اطلاعاتی درباره علائم، علل، تشخیص و درمان سرطان سینه

سرطان سینه که با نام سرطان پستان نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان بین خانم‌ها محسوب می‌شود. سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که معمولاً به واسطه سونوگرافی یا ماموگرفی دیده می شوند و یا به صورت توده احساس می شوند.

ماموگرافی چه کاربردهایی دارد؟

شایع ترین نوع سرطان در بین زنان در تمام دنیا سرطان پستان است.با این همه در بسیاری موارد این سرطان قابل درمان است. تشخیص زودرس در بالا بردن اثر بخشی درمان بیماری مؤثر است . به همین دلیل انجام ماموگرافی پستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ماموگرافی چه عوارض و مزایایی دارد؟

ماموگرافی یکی از روش‌ های تشخیص سریع بیماری سرطان سینه به وسیله‌ی تابش پرتو های خفیف اشعه ایکس می‌ باشد. به طور معمول در مواردی که مراجعه کننده دارای علائمی از جمله درد، تشخیص توده، پوسته پوسته شدن سطح سینه یا فرورفتگی و سایر ناهنجاری‌ های مربوط به سینه باشد پزشک ماموگرافی را توصیه می‌ کند.

تشخیص توده با ماموگرافی

ماموگرافی مجموعه ای از تصاویر رادیوگرافی اشعه ایکس به شکل دو بعدی و سیاه و سفید است. با انجام ماموگرافی در بافت پستان می توان تمامی ناهنجاری ها را بررسی کرد و یا حتی کوچکترین توده ای دیده خواهد شد.

روشهای غربالگری، تشخیص و درمان سرطان پستان

ماموگرافی یک پرتونگاری و ابزار غربالگری برای تشخیص سرطان پستان می باشد. غربالگری ماموگرافی نوع خاصی از تصویربرداری پستان است که از اشعه ایکس با دوز پایین برای کشف سرطان سینه در مراحل اولیه استفاده می کند.

چه زمانی برای ماموگرافی مناسب است؟

افزایش آگاهی در مورد سرطان پستان منجر به پی بردن به اهمیت انجام ماموگرافی شده است که با کمک آن می توان سرطان پستان را در مراحل اولیه تشخیص داد و شانس درمان موفقیت آمیز این بیماری را افزایش داد زیرا زمانی علائم این بیماری قابل احساس و مشاهده می شوند که سلول های سرطانی شروع به چند برابر شدن و شکل داد

اقدامات ضروری برای آمادگی قبل از انجام ماموگرافی

تشخیص زودرس سرطان پستان، خطر مرگ ناشی از این بیماری را 25٪ یا 30٪ یا بیشتر کاهش می دهد. در صورتی که در معرض خطر زیاد هستید، باید بدانید که زنان باید از 40 سالگی یا زودتر شروع به انجام ماموگرافی کنند.

چه کسانی کاندایدی مناسب ماموگرافی هستند؟

ماموگرافی در واقع استفاده از پرتوهای خفیف اشعه ایکس به منظور آزمایش بافت سینه است. این آزمایش به منظور شناسایی و تشخیص بیماری‌های پستان در زنانی انجام می‌شود که با ناهنجاری‌هایی از قبیل وجود درد پستان و فرو رفتگی نوک پستان مواجه شده‌اند.

تفاوت سونوگرافی پستان و ماموگرافی

سرطان پستان پس از سرطان پوست، دومین سرطان شایع در بین زنان می‌باشد. تشخیص و شناسایی هر بیماری در مراحل اولیه از اهمیت بسیاری برخوردار است، به همین دلیل معاینات بالینی منظم و انجام ماموگرافی یا سونوگرافی برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه بسیار توصیه می‌شود.

آیا در دوران بارداری می توان ماموگرافی انجام داد؟

ماموگرافی در واقع استفاده از پرتوهای خفیف اشعه ایکس به منظور آزمایش بافت سینه است. این آزمایش به منظور شناسایی و تشخیص بیماری‌های پستان در زنانی انجام می‌شود که با ناهنجاری‌هایی از قبیل وجود درد پستان و فرورفتگی نوک پستان مواجه شده‌اند.

آیا می توان روی پستان دارای پروتز ماموگرافی انجام داد؟

ماموگرافی یک تصویربرداری پزشکی تخصصی است که از سیستم اشعه ایکس با دوز پایین برای مشاهده داخل سینه‌ها استفاده می‌کند.نکته قابل توجه، کاهش دقت ماموگرافی در آن دسته افرادی است که از پروتز استفاده می‌کنند به همین دلیل این افراد باید در انجام ماموگرافی با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

طبقه بندی نتایج ماموگرافی چگونه است؟

ماموگرافی می‌تواند برای کشف یک سرطان کوچک در مرحله قابل‌درمان استفاده شود. با توجه به سن و سایر عوامل، حدود ده تا پانزده درصد سرطان‌های پستان توسط ماموگرافی شناسایی نمی‌شوند و این سرطان‌ها اغلب توسط معاینه فیزیکی مشخص می‌شود.

مامو گرافی و گرافی دیجیتال از پستان چیست؟

ماموگرافی یا گرافی دیجیتال ، روشی برای آزمایش و بررسی بافت پستان است و یکی از مهمترین راه های تشخیص سریع بیماری های مربوط به پستان از جمله سرطان و فیبروکیست به شمار می رود

قبل از انجام ماموگرافی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

بهترین زمان برای مراجعه هفته اول بعد از قاعدگی می باشد بنابراین اگر نزدیک به دوران قاعدگی هستید و یا در دوران پریودی به سر می برید بهتر است انجام پستان نگاری را به زمان دیگری موکول نمایید

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی یکی از روش های تشخیص سریع بیماری سرطان سینه به وسیله ی تابش پرتوهای خفیف اشعه ایکس می باشد

گالاکتوگرافی چیست؟

در گالاكتوگرافی با استفاده از ماموگرافی (دوز پائینی از اشعه x) و نیز تزریق ماده حاجب داخل مجاری شیری را توسط تصاویر ماموگرافی می بینند.

چگونه ماموگرافی انجام می شود ؟

دستگاه ماموگرافی شبیه به یک جعبه مستطیل شکل عمودی بوده که در آن اشعه ایکس تولید می شود .متصل به این بدنه مستطیل شکل قطعه ای افقی قرار دارد که پستان را در جای صحیح نگه داشته و فشرده می کند .

آیا انجام ماموگرافی به پروتز پستان آسیب می رساند ؟

بیشترین بحث در مورد انجام ماموگرافی غربالگری در خانمهایی است که پروتز پستانی دارند . اشعه X که در ماموگرافی استفاده می شود نمی تواند به خوبی از میان پروتزهای سیکیلون و یا آب نمکی عبور کند .

نحوه انجام ماموگرافی

دستگاه ماموگرافی شبیه به یک جعبه مستطیل شکل عمودی بوده که در آن اشعه ایکس تولید می شود .متصل به این بدنه مستطیل شکل قطعه ای افقی قرار دارد که پستان را در جای صحیح نگه داشته و فشرده می کند .

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465